חידוש חוזה שירות >>> 
                  צור קשר !          טלפון: 03-5599244
לקבלת פרטים נוספים:
שם
טלפון
דואל
שלח
נוהל גיבויים-ש.בשן שרותי תוכנה בע"מ נוהל גיבויים-ש.בשן שרותי תוכנה בע"מ

לקוח יקר,
 
לעתים קורה שעקב הפסקת חשמל או הפרעה חיצונית אחרת, נפגמים אחד או יותר מקבצי הנתונים
וקבצי המחשב.
 
חלק חשוב ממערכת המחשב הינה מערכת הגיבוי, העדר גיבוי עלול לגרום לאובדן נתונים רבים
ללא אפשרות שחזור, האחריות על ביצוע הגיבוי הינה של המשתמש/הלקוח על כל המשתמע מכך.
 
 
אמצעי גיבוי
דיסק חיצוני, קלטות גיבוי, סי.די , דיסק  און קי, גיבוי לענן. 
 
נוהל גיבוי
אמצעי הגיבוי שנבחר אמורים להימצא רחוק מהשרת כך שבמקרה של שריפה או פריצה הן לא ינזקו,
כמו כן רצוי להחזיקן בתוך כספת מוגנת אש.
5 אמצעי גיבוי יומיים, לצורך הדוגמא קלטת.  - על כל קלטת תהיה מדבקה של היום אליו היא שייכת:
א'  ב'  ג'  ד'  ה'  כולל תאריך הגיבוי ושעת ההתחלה.
4 קלטות שבועיות - על כל קלטת תהיה מדבקה של השבוע אליו היא שייכת:
שבוע1,  שבוע2,  שבוע3,  שבוע4 כולל תאריך הגיבוי ושעת ההתחלה, גיבוי לקלטות השבועיות
יתבצע בימי ו'. ובנוסף קלטת גיבוי חודשית - על הקלטת תהיה מדבקה: "גיבוי חודשי", תאריך הגיבוי
ושעת ההתחלה, גיבוי לקלטת החודשית יתבצע כל חודש (מומלץ ב- 1 לחודש אם ניתן).
 
** חובה להחזיק את אמצעי הגיבוי מחוץ למשרד בכמה אתרים שונים.
 
הערות
הגיבוי היומי / שבועי / חודשי - זהים באופן ביצועם ותכולתם והם משמשים אך ורק לבטחון נוסף על
הקיים בגיבוי היומי.
 
יש לבצע בסיום כל גיבוי בדיקת LOG גיבוי, הוצאת הקלטת, רישום התאריך והשעה על המדבקה
והחזרה לקופסה הנושאת את שמה.
 
מומלץ מידי פעם להוריד את הגיבוי במחשב אחר.
 
בדיקת מערכת "אל פסק"
כל שרת/מחשב חייב להתחבר למכשיר "אל-פסק" האמור לאפשר המשך עבודה במקרה של הפסקת
חשמל או ירידת מתח או נפילות חשמל.
יש לבצע בדיקה חודשית למערכות "אל פסק" כאשר לא קיימים משתמשים בתוך המערכת וזאת ע"י
ניתוק מקור המתח של ה- "אל-פסק". מומלץ לקבל הוראות בדיקה מדויקות מספק החומרה.
 
הדפסת מסמכים
כל מערכת גיבוי מדבה את הנתונים לזמן נתון, בין גיבוי לגיבוי ישנו פרק זמן שהמערכת לא מגובה !!
לדוגמא: גיבוי יום ד' התבצע בשעה 19:30. ביום ה' עובדים משעות הבוקר עד הערב ללא גיבוי, כי
הגיבוי הבא יתבצע ביום ה' בערב. אם וקרתה תקלה ביום חמישי בשעה 15:00 ונאלצים להחזיר את
גיבוי יום ד'. כל הנתונים שנקלטו או שונו מהגיבוי האחרון ועד לתקלה יעלמו ולא יהיו.
לכן מומלץ וכדאי להדפיס לכל מסמך במערכת העתקים:
רשימת הזמנות, תעודות שרות, קופות, חשבוניות וכו'. וכל זאת על מנת שנוכל לשחזר את הפעילויות
שלא גובו.
 
  פתרונות גיבוי מרוחק - גיבוי וירטואלי / ענן
דרך נוספת לביצוע  גיבוי הינה באמצעות ספק שרות גיבוי וירטואלי. אופציה זו מאפשרת למשתמש
להסיר את הדאגה לשלום הגיבוי ולהעזר בשרותי גיבוי מרוחקים.
ישנן חברות שמתמחות בפתרונות גיבוי מרוחקים. תהליך הגיבוי היומי מתבצע באופן אוטומטי
ללא התערבות המשתמש.
 
 
 
 
                                                                               ש.בשן שרותי תוכנה בע"מ